Hvordan afvikler man et Fun Run event

I dette indlæg gennemgår vi udførelsen af et Fun Run event. Her får du et grundigt overblik over essensen af konceptet, når det skal udføres på selve løbsdagen.

Der går selvfølgelig en masse spændende forberedelse forud for denne dag, som vi alt sammen har uddybet i vores løbsguide.

Husk du kan downloade hele vores løbsguide, gratis her på siden.

Deltagerne ankommer til området hvor I har valgt Jeres Fun Run skal afholdes.

Ved checkin området/teltet/boden kan deltagerne melde deres ankomst, få udleveret bestilt udstyr og farve samt købe ekstra udstyr og farve.

Musikken spiller allerede i højtalerne fra den første deltager ankommer. Når deltagerne er ankommet starter opvarmningen der vare ca. 15. min

Under opvarmningen kan man smide farveposer ud fra scenen og lade tilfældige deltagere gribe poserne. Mens musikken spiller tælles der ned fra 10 – 0 hvorefter alle med en farvepose kaster farverne op i luften. (sørg for at guide dine deltagere ved første farvekast, hvordan åbnes posen, hold godt fast i posen så det kun er indholdet der flyver op i luften. Kast farven efter der er talt ned fra 10. Det er vigtigt at man tæller ned fra 10 og f.eks ikke ned fra 3. Forventningen når der tælles ned fra 10 er super vigtig. Det kan nemt blive en stresset omgang og ukoordineret farveeksplosion, hvis alle deltagerne ikke når at gøre sig klar. En opvarmer eller dansere sørger for deltagerne holder sig i bevægelse til musikken, både under farveeksplosionerne og mellem farveeksplosionerne. Har man ikke valgt farveposer, kan hjælpere gå rundt med sprayflasker og sprøjte farve ud på deltagerne mens der varmes op.

Når opvarmningen er slut, guides deltagerne over til startområdet. En holddelingssnor lægges ud inden løbet starter ved start/ farvestationen. Snoren trækkes op og deler nu startgruppen fra resten af deltagerne. Deltagerne sendes afsted i hold mellem 30 til 50 personer. Har man tilkøbt farveposer uddeles der en pose til hver af løberne (Der kan også kastes lidt tilfældigt ud til deltagerne i start gruppen der står klar til afgang. Via nedtælling fra 10, sendes deltagerne afsted i farveeksplosioner. Har man ikke farveposer, sprøjter hjælperne deltagerne til med farve fra sprayflaskerne. Næste hold går hurtigt frem, og processen gentages indtil alle deltagere er sendt afsted.

Det tager mellem 30 – 60 sek. at sende en gruppe på 30-50 personer afsted fra start. Planlæg derfor hvor mange deltagere I vil sende afsted, afhængig af samlet antal deltagere og længden på løberuten.

Målet er at få sendt alle deltagere afsted inden den første deltager krydser målområdet første gang. Regn med ca. 25- 30sek. pr. 100 meter før den første deltager har løbet løberuten rundt første gang. Ved en rute på 1000 meter har I ca. 5 min før første løber er tilbage ved start/ mål/ farvestationen.Når alle deltagere er sendt afsted kan man holde sporet åben ca. 60 min. På den måde kan deltagerne selv bestemme hvordan løbet skal gennemføres på de 60 min. Der kan planlægges drikkepauser som ophold i målområdet, så ofte deltagerne har lyst. Det gælder ikke om at komme først eller løbe længst, men om at have det sjovt mens man dyrker motion sammen med andre. Jo flere runder man tager, jo mere farve får man selvfølgelig.

Når deltagerne krydser målområdet er det nu farvekasternes opgave at sprøjte dem til med farve fra sprayflaskerne. Det er vigtigt at farvekasterne har fået instruktion i hvordan farven skal kastes på deltagerne. –

1- Hvis deltagerne løber normalt med armene – Spray altid fra maven og ned mod benene.

2 – Hvis deltagerne holder hænderne ud til siden, betyder det at man kan kaste farven på hele kroppen med undtagelse af hovedet.

3 – Hvis deltagerne holder begge hænder over hovedet, betyder det at farven må kastes over hele kroppen inklusiv hovedet og håret.

Mens deltagerne løber på ruten er det vigtigt at der spilles musik med masser af stemning til løbeturen. Det er også her kommentatoren med mikrofonen skal heppe på de deltagere der kommer igennem målområdet/ farvestationen. Det øger stemningen til løbet i og omkring målområdet.

Når den aftalte tid er gået. Trækkes der et mærkeringsbånd for farvestationen, så deltagerne kan se at tiden er gået når de kommer løbende ind fra deres sidste runde.

Fun Run Medaljen hænges nu om halsen på de løbere der kommer i mål. Husk at få delt medaljer ud til alle dine deltagere. (Bemærk: Der er 25% på vores Fun Run signatur medaljer, når man køber vores Fun Run Event i et af de 4 niveauer.)

Når alle er kommet i mål, samles man til en fælles afslutning med farveeksplosion, dans og højt musik. Husk at få sagt tak til alle de deltagende på en rosende, anerkendende, begejstret og positiv måde, der efterlader deltagerne med en ekstra god fornemmelse af helheden omkring dit Fun Run event.

Gør også dine deltagere opmærksom på at de gerne må poste billeder og video fra løbet med #funrunfarver – og andre unikke # der passer til dit Fun Run Event. På den måde får dit arrangement sit helt eget liv og fællesskab i kølvandet på selve løbet. De farverige billeder er altid unikke og dragende og er derfor med til at holde dit arrangement i live blandt deltagerne og deres venner, selv efter afholdelse af arrangementet.

Godt gået!

Du har netop gennemført dit første Fun Run arrangement. 
Pas på! – Dig og dine deltagere bliver afhængige af vores Fun Run farver.




GDPR Cookie Consent with Real Cookie Banner
%d bloggers like this: